Thursday 8 December 2011

Wrapped up

We had such mad weather today in Glasgow.
Storm warning on the news.


When I got home I watched the news and found out they named the storm  'hurricane bawbag'....
What a funny name. In the states they name after people's name, in Japan we just use the numbers, but bawbag! It is Scottish slang for stupid person.
On the TV, a politician guy couldn't stop laughing when he had to say the name.
It was very funny!



I wrapped with my heaviest jacket from American Apparel and scarf from MONKI. Oh winter is here now!!!

今日はひどいお天気でした。昨日の夜からスコットランドでは警報が出ていて、会社なんかも昼で終わったり、電車は1時間遅れだったりと大変でした。
家に戻ってテレビでニュースを見ていたら、なんと今日の大荒れの天気に名前が!そしてその名前がなんとbawbag.
スコットランド英語のスラングで馬鹿な人の事を呼ぶ時にちょっとがらの悪い人たちが使う言葉で、それを公式の嵐の名前にしちゃうとは。。。
アメリカだったら人の名前だし、日本だったら数字だし。なんだかこの天気を恨めしく思っているスコットランド人の気持ちがこもっている名前でとてもおかしい。
そしてテレビに出ている政治家もニュースでこの名前を言わなくちゃいけない時に笑いが止まらなかったようで、そのニュースを見ながら大うけ。あー、この国好きだ、と思った。でもこれでスコットランド独立話もかなり本格的になってきていて、本当に大丈夫なのか?なんて思っちゃいました。

今日は持ってるコートで一番暖かいかな?と思うアメリカンアパレルのジャケットとMONKIの大判スカーフをぐるぐる巻きにしてなんとか乗り切りました。



No comments:

Post a Comment