Sunday 2 October 2011

Ice cream Sunday!!

I've had pretty busy week, so I decided to treat myself today, just relax, not think about too much.


I've been eating out a lot with different occasions this last week and yes I did  over eating, drunk a lot, really should have gone to the gym and not eat unhealthy, oh well it's sunday, who cares?? I will be careful tomorrow.


I went to one of my favourite Italian restrant Sarti for the lunch.


I had Salad, and some curead meat and cheese.


Normally I don't enjoy coffee in Glasgow,but the coffee here is great!!


I was looking at the dessert menu, and suddenly we decided to go for ice cream, drove to the seaside town Largs.

今週はかなり忙しかった。仕事も、デザインの方も、そして友達の誕生日も2つ重なった。
しかもしっかり二日酔いとかもしちゃったので、バタバタバター。めーっちゃくちゃ暴飲暴食をしてしまっていたので、ジムに行かなきゃ、なんて思いつつ、もう良いよ!ってな感じで昼からお気に入りのイタリアンで、生ハムやチョリソーとチーズの盛り合わせと大きなサラダをしっかり食べて、美味しいコーヒーも飲み、さてとというところでパフェが食べたくなる。
イギリスでパフェ文化は日本の様に栄えてなくて、アイスクリームはあるけど、日本みたくフルーツたくさん入ったようなのってあんまりない。どうしても食べたかったので、それなら、という事で観光もかね、ちょっと離れた港町まで足を運び有名なアイスクリームパラーへ。





There is a famous ice cream Parlour.




Banana split!! 






yum,yum,yum.


I enjoyed my ice cream sunday(sundae)!!!




こってりとしたバナナパフェを食べてしかもラズベリーシェイクまで飲んでしまった。。。
あー、ヤバい。でも超美味しかった。
ここのパーラーは観光地にある事もあって、子供からお年寄りまで幅広い年齢層。グランドピアノがあり、生ピアノ演奏。ザ、観光地!って感じ。大好きな熱海や尾道を思い出した。
たくさん食べて楽しい一日だった。


今日はCOSのレモンイエローのお気に入りのセーターを着た。
レモン色は好きな色の一つ。白いコットンのスカートやシャツとも相性良いし、ベージュとか合わせても素敵。淡ーいほんわかした感じ。色白でほわーっとしたようなタイプの方にとってもおすすめです。
ベージュのコートの袖とかからレモン色の袖が出ててもかわいい。
着丈も長過ぎずコンパクトな感じで作られてるので小柄な方におすすめかもです。
しかもこれはすごーく温かいので冬にもぴったりです。
白いシャツ、トレンチなど定番のアイテムとも合わせやすくておすすめです。













No comments:

Post a Comment